Jeśli jeździsz samochodem z automatyczną skrzynią, pomyśl o zmianie oleju. Zapraszamy do naszego warsztatu, już teraz mamy w swojej ofercie dynamiczną zmianę oleju w skrzyniach automatycznych.
Co to jest dynamiczna wymiana oleju?
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (ASB) jest procesem, który umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę, wymiana tradycyjna (STATYCZNA) to rozmieszanie nowego oleju ze starym.
Dlaczego dynamiczna wymiana jest lepsza od statycznej?
Czesto zadawanym pytaniem przez naszych klientów „ Czy to prawda, że w niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia?” Niestety jest to błedna informacje którą niekiedy podają producenci samochodów. Oleje w automatycznych skrzyniach biegów trzeba wymieniać regularnie. Dlaczego? Nikt nie ma wątpliwości co do zasadności wymiany oleju w silniku. Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma kapitalne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom Ravenol, jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent. Polecamy stosowanie oryginalych środków smarnych (lub zastąpienie ich produktami porównywlnej jakości). Następnie wymieniamy w ASB filtr. Dzięki temu, skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień. Oczywiście takie efekty odczuwalne są w skrzyniach, które nie są już uszkodzone.
Olej w ASB pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie, powoduje jego degenerację i utratę własności. Na dodatek przepompowywany jest bardzo cienkimi kanalikami. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów (szarpanie, opóźnienia przy przełączaniu biegów, hałas). Lekceważenie tych objawów, doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii. Nikt nie ma wątpliwości, że trzeba wymieniać olej w silniku. Podobnie jest w przypadku ASB.
Czy w każdym samochodzie możecie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?
Dysponujemy sprzętem umożliwiającym taki proces w większości samochodów dostępnych na rynku wykorzystujących różne rozwiązania (w tym CVT, DSG, Multitronic i inne).